Publisert av: naturreservatet | januar 8, 2007

I påvente av snøen


Som hardbarket østlending, er jeg vokst opp med at det er skiføre i januar.

Da jeg flyttet til Agder for noen få år siden, justerte jeg imidlertid ned målet om å gå på ski hver helg om vinteren.  Kanskje nettopp derfor har jeg hittill blitt positivt overrasket over at man selv i Kristiansands omegn kan gå på ski flere helger hver eneste vinter.

Men vinteren kommer gjerne brått, og til nå i år har ikke mye tydet på at snøen vil komme. I helgen tok jeg og E en skumringstur til Skråstadheia, et flott heiområde nord for Kristiansand. Det slår aldri feil – når tyriveden er sanket og satt fyr på – da er trivselen stor. Akkurat der og da spiller det ingen rolle om snøen lar vente på seg.

Responses

  1. For meg kan snøen bare holde seg borte, for gå på ski kan jeg likevel ikke gjøre etter en ankelskade. Men jeg er veldig mye ute i frisk luft og naturen likevel og tar som regel kameraet med.

    Det ser ut som dere hadde en riktig trivelig tur opp til Skråstadheia. Kan nesten kjenne den herlige lukten av tyriveden som brenner helt hit til Oslo :o).


Legg igjen en kommentar

Kategorier

